Бізнес "за" процедуру оскарження. Коли ж чиновники почнуть відповідати за свої порушення

Спeршу дaвaйтe з’ясуємo, щo тaкe aдміністрaтивнe oскaржeння і нaвіщo вoнo пoтрібнe?

Прoстими слoвaми, цe мoжливість грoмaдянинa aбo підприємствa зaмість звeрнeння дo суду спeршу спрoбувaти пoскaржитись нa рішeння, дії чи бeздіяльність пeвнoгo oргaну дeржaвнoї влaди.

Пoскaржитись кoму — лoгічнo виникaє нaступнe питaння. Відпoвідaючи, вaртo скaзaти, щo здесь всe зaлeжить від oргaну, який, нa вaшу думку, пoрушив вaші прaвa.

Тaкa прoцeдурa мaє існувaти в всего-якій висoкoрoзвинeній дeмoкрaтичній дeржaві і дoзвoляє нe лишe більш швидкo вирішувaти прoблeмні питaння бізнeсу та громадян, але й суттєво розвантажує судову гілку влади. Адже ні угоду кому) кого не секрет, що суди в Україні є перевантаженими, і розгляд того чи іншого питання може тривати роками. Хоча, звісно, і питання верховенства карт-бланш часом все ж під великим питанням в Україні.

Окремо варто наголосити, що либерум вето на адміністративне оскарження закріплене в Конституції України, яка передбачає, що всего наилучшего-хто має право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення давно органів державної влади та місцевого самоврядування, а останні зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь в межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

 У праздник же час наразі в Україні законом безвыгодный регламентовано, як органи державної влади та їх посадові особи мають взаємодіяти з громадянами, бізнесом. І якщо, раньше прикладу, той чи інший перевіряючий тычинка, на вашу думку, порушив ваші карт-бланш, то більшість навіть невыгодный знають, як діяти в таких випадках нежто ж куди звертатись. Адже, найімовірніше, відповідь если “це не відноситься впредь до нашої компетенції”. Тим більше, в Україні відсутня нормальна действие скарг не лише получай дії, але й на бездіяльність певного органу, що два наслідком завдання шкоди громадянину разве бізнесу. Водночас у більшості європейських країн ефективно діють кодифіковані акти, присвячені детальній регламентації процедур діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в частині їх взаємовідносин з фізичними та юридичними особами.

Відтак, Адміністративне законодавство України потребує радикального оновлення. Адже у високорозвинених демократичних країнах воно має бути спрямовано возьми забезпечення прав і законних інтересів осіб у відносинах із державою та її органами. Неведомо зачем, якщо громадянин або ж бізнес порушили певні миропонимание, передбачена чітка відповідальність, і чітко визначається орудие, в чиїй компетенції знаходиться вопрос правопорушення. То чому ж такого немає з органами державної влади?

Однією з найважливіших гарантій цього є чітка регламентація процедурного аспекту відносин особи і влади. Следовать таких умов державний службовець чи службовець органу місцевого самоврядування діє никак не свавільно, а керуючись чітко встановленим порядком. Це, точно по-перше, забезпечує рівність осіб ранее законом, адже до всіх однопорядкових справ застосовується однакова сеанс. По-друге, існування законодавчо встановленої процедури є вихідною точкою интересах здійснення контролю, зокрема судового, вслед за законністю діяльності органів влади.

Тому необхідно гарантувати кожній особі либерум вето на неупереджене, чесне вирішення її справи после обґрунтований проміжок часу. Це эскомпт повинно включати: право особи бути вислуханою давно прийняття будь-якого індивідуального рішення, що може для неї негативно вплинути; кто (властен кожної особи на подступ до матеріалів справи, які її стосуються; зобов’язання адміністративних органів обґрунтовувати свої рішення тощо. Зазначені полномочия особи повинні бути закріплені бери законодавчому рівні та стосуватися всіх органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб та інших суб’єктів, які законом уповноважені здійснювати владні управлінські функції.

Всі ці та колонна інших питань вирішуються проєктом Закону “Оборона адміністративну процедуру” №3475 від 14 травня 2020 року, який наразі очікує нате розгляд Верховною Радою Україною у другому читанні. Зокрема, стаття 18 законопроєкту гарантує преимущество особи на оскарження рішень, дій чи бездіяльності адміністративного органу в порядку адміністративного оскарження відповідно давно цього Закону, або в судовому порядку. А Розділ VІ проєкту закону регулює ключові питання адміністративного оскарження, а саме хто має льгота на таке оскарження, які органи можуть бути суб’єктами, накануне яких звертаються фізичні чи юридичні особи у порядку адміністративного оскарження. Наприклад, после того чи іншого міністерства аль обласної адміністрацій в разі, якщо порушення прав громадян відбувалось сверху місцевому рівні, строки подання такої скарги, її вид та зміст, порядок подання. Також розділ регулює особливості адміністративного провадження вслед за скаргою та ряд інших питань.

 Просто так, наприклад, уявімо ситуацію, якщо ваше підприємство перевірили представники Держпродспоживслужби і, в вашу думку, неправомірно притягнули поперед відповідальності. Наразі в такій ситуації більшість компаній альбо просто сплатять штраф, аль ж будуть намагатися відстояти свої полномочия в судовому порядку. Після прийняття проєкту Закону №3475 у бізнесу з’тут как тут ще один інструмент — можливість поскаржитись сверху дії Держпродспоживслужби до вище стоячого органу, а саме вплоть до Міністерства економіки України. Це і дешевше, і більш швидко, ніж судовий розгляд питань.

 Відтак, Європейська Бізнес Асоціація підтримала проєкт Закону №3475 та надіслала офіційні листи раньше голови Верховної Ради України, а також накануне голови профільного Парламентського комітету щодо важливості прийняття даного законопроєкту. Адже, получи и распишись переконання Асоціації, необхідність законодавчого регулювання порядку діяльності органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у відносинах з фізичними і юридичними особами малограмотный викликає сумнівів.

Так, оглянуться не успеешь представники Асоціації взяли судьба в міжнародній конференції: “Адміністративна действие: нова сторінка у відносинах держави, громадян та бізнесу”, яка проходила в Одесі по (по грибы) участі представників Мінюсту, П’ятого апеляційного адміністративного суду, представників проєктів Європейського Союзу, міжнародних експертів та інших зацікавлених сторін. Лейтмотивом заходу фактично можна назвати тезу оборона те, що саме покращення процедур діяльності органів державної влади та їх посадових осіб є однією з передумов посилення захисту прав і законних інтересів бізнесу та простих громадян у відносинах із державою.

Сподіваюсь, думку бізнесу та експертів если почуто і законопроєкт буде незабаром прийнято. А це, в свою чергу, допоможе перетворити “формальне” юриспруденция на оскарження, яке ми фактично маємо лише в теорії, бери дієвий механізм захисту прав та інтересів бізнесу і громадян у відносинах з державою.

Вікторія Куликова, керівник регуляторного напрямку Європейської Бізнес Асоціації

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Обсуждение закрыто.